JellyPages.com

Featured post

My New Disney Corner 新しいディズニーコーナー。

As you may know, a few months ago, my husband and I moved to a new apartment. The apartment we live in now is much bigger than the old one, ...

Sunday 6 September 2015

Today Was the Speech Contest 今日はスピーチコンテストがありました。

Today I participated in the 46th annual NSW Japanese Speech Contest. It was a lot of fun, but I was very nervous. I received a participation award, which I plan to hang and put in my study to keep me motivated to keep studying! And, one of my friends received the third prize medal!

My sister thinks that I should enter again next year. I think that I might. I really enjoyed today, and I would love another opportunity to demonstrate my skill.

My teachers have been very supportive of me. When I was leaving the contest at the end of the day, one of my teachers actually chased me down, calling out my name, in order to congratulate me and tell me that I did well. I really appreciate it, and I don't know if I can ever show them just how much. I suppose all that I can really do is continue to do my best.

今日はマコーリー大学で第46回日本語弁論大会にスピーチをしました。とても楽しだけど私はきんちょうしました。参加証書をもらいました。フレームに入って私のスタディルームの壁にハングアップするつもりです。やるきにさせるためにのを見ます。私の友達は第三位をもらいました!

私の妹は来年のコンテストに入ると言いました。入る予定ですね。

私の先生はとても協力的でした。ありがとうございました。

ベッキー。
Becky.

No comments:

Post a Comment